miércoles, 20 de marzo de 2019

Colocación pronomes átonos

Por regra xeral, o pronome átono vai colocado sempre detrás do verbo e pegado a el.
Hai determinadas palabras que, precedendo ao pronome, fan que o pronome se coloque diante do verbo. Neste caso o pronome non vai pegado ao verbo. Estas palabras son:

  • As que marcan subordinación: que (aínda que, sempre que, posto que, xa que, ...) se .
  • Os adverbios de negación (non, nunca, xamais)
  • Os adverbios de dúbida (quizais, talvez, seica, disque)
  • Algúns outros adverbios: xa, só, ben, mal, axiña, sempre, aínda, aquí, aí, alí, máis, menos ..
  • Os pronomes interrogativos: onde, cando, canto, como
  • Algúns indefinidos: ninguén, alguén, calquera, mesmo, algo, nada, bastante, ...


Nalgúns casos o pronome pode ir diante ou detrás:

Cando o precede unha preposición      
Pronome ben colocado
Para dicirlle iso cómpre valor
Para lle dicir iso cómpre valor


Nas perífrases verbais pode ir a carón do verbo principal (téñoche que dicir), despois da conxunción ou preposición (teño que che dicir) ou detrás do infinitivo (teño que dicirche)
Pronome ben colocadoPronome mal colocado
Téñoche que dar unha boa noticia
Teño que che dar unha boa noticia
Teño que darche unha boa noticia
Che teño que dar unha boa noticia

Resultado de imagen de colocacion pronomes átonos

Bibliografía:
https://gl.wikipedia.org/wiki/Colocaci%C3%B3n_do_pronome_%C3%A1tono_en_galego

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Como leer frente al público

1. Lee fra ses completas. Necesitas leer la frase completa antes de pronunciarla, para que así puedas darle la  intención correcta  con t...